مروری بر شاخص سلامت کیفیت هوای هنگ کنگ
Overview of Hong Kong's Air Quality Health Index

Posted on June 3rd 2015
اشتراک گذاری: aqicn.org/faq/2015-06-03/overview-of-hong-kongs-air-quality-health-index/fa/
Note: This the fith article of series on 'Worldwide Air Quality Scales'.

مدت زیادی است که سازمان حفاظت محیط زیست هنگ کنگ استاندارد شاخص کیفیت هوای خود را از شاخص سنتی آلودگی هوا به شاخص سلامت کیفیت هوا (AQHI) به روز کرده است، اما ما تا به حال هیچ تغییری نکرده ایم تا نگاهی عمیق تر به آن داشته باشیم. آن را که در این مقاله انجام خواهیم داد.

EPA هنگ کنگ در واقع کار بسیار خوبی در توضیح نحوه تعریف AQHI انجام داده است و اطلاعاتی که برای درک AQHI لازم است از وب سایت آنها در دسترس است. واضح‌ترین ساده‌سازی، تغییر شاخص سنتی 0-500 به محدوده جدید 0-10 + ساده شده است که در پنج دسته خطر سلامتی تقسیم شده است، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

LOW MODERATE HIGH VERY HIGH SERIOUS
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 10+

اما در واقع بسیار بیشتر از یک ساده‌سازی محدوده وجود دارد: AQHI جدید همچنین مفهوم بسیار هوشمندانه خطر سلامت اضافه شده (%AR) را معرفی می‌کند که در ابتدا در سال 2007 توسط تیمی متشکل از چهار شریک از آفریقای جنوبی تعریف شد و ابتدا تعریف شد. در کانادا استفاده می شود.


برخلاف AQI سنتی که برای آن AQI به عنوان حداکثر AQI های فردی تعریف می شود، AQH ریسک کلی افزوده شده ( AR ) را به عنوان مجموع ریسک افزایش یافته آلاینده ها ( IAR ) تعریف می کند. به عنوان مثال، ایده این است که اگر هم سطح ازن (O 3 ) و هم ذرات (PM 2.5 ) بالا باشد، خطر سلامتی احتمالاً دو برابر بیشتر از سطح ذرات است. در مورد مقیاس سنتی AQI، AQI وضعیت آلاینده چندگانه را در نظر نمی گیرد، یعنی AQI تنها به عنوان حداکثر سطح از همه آلاینده ها تعریف می شود.

AQHI Augmented Risk = IAR ( NO2 ) + IAR ( SO2) + IAR ( O3 ) + max( IAR ( PM2.5 ), IAR ( PM10 ) )

Traditional AQI = max( IAQI ( PM2.5 ), IAQI ( PM10 ), IAQI ( O3 ), IAQI ( NO2 ), IAQI ( SO2 ) )

ریسک افزایش یافته آلاینده های فردی ( IAR ) بر اساس مطالعات اپیدمیولوژیک با استفاده از آمار بهداشتی هنگ کنگ و داده های آلودگی هوا است. آنها با تعریف یک ضریب همبستگی بین سطح آلاینده و خطرات نسبی کار می کنند که با پذیرش در بیمارستان اندازه گیری می شود. اما از آنجایی که درک نمودارها اغلب بسیار ساده تر است، نقاط شکست IAR در نمودار زیر رسم می شوند:

چند نکته جالب شایان توجه است: ابتدا این شواهد دیگری از همبستگی اپیدمیولوژیک بین PM 10 و PM 2.5 است - به این معنی که برای کشورهایی که فقط PM 10 در دسترس است، امکان کسر PM 2.5 مانند AQI وجود دارد - همانطور که در این توضیح دادیم. مقاله .

دوم، بالاترین خطر افزایش یافته برای غلظت معادل، ازن است. از آنجایی که روشی که مطالعه اپیدمیولوژیک انجام می شود، به احتمال زیاد نشان دهنده خطر ناشی از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت است. به عبارت دیگر، اگر مقایسه شود، باید با استاندارد ازن 8 ساعته به جای استاندارد ساعتی انجام شود. این در واقع می تواند یک مشکل باشد زیرا ما اخیراً سیستم خود را به استفاده از ازن AQI ریخته گری فوری ساعتی به روز کرده ایم زیرا معتقدیم که برای شهروندان مهم است زیرا تصمیم بهداشتی غلظت واقعی است و نه تصمیم 8 ساعت قبل.

در آخر، در صورتی که یک آلاینده در دسترس نباشد، دیگر محاسبه امکان پذیر نیست. به همین دلیل، AQHI از میانگین چرخشی 3 ساعته استفاده می کند، به طوری که در مواقعی که یک آلاینده وجود ندارد، می توان آن را به عنوان میانگین 2 ساعت قبل تخمین زد. علاوه بر این، اگر بیش از یک ساعت داده های آلاینده از دست رفته وجود داشته باشد، AQHI گزارش نمی شود.

oOo

بنابراین، اکنون که مفهوم پشت AQHI درک شده است، آخرین مرحله مقایسه عملی مقادیر گزارش شده با استفاده از مقیاس سنتی AQI و مقیاس جدید AQHI است که در مثال زیر با استفاده از داده های 15 روز گذشته انجام شده است. ایستگاه شانگهای Jing'an (静安监测站).

به منظور مقایسه بصری ثابت، یک رنگ متوسط را برای سطوح متوسط (3-6) معرفی می کنیم، به شرح زیر:

0-3
3-4.5
4.5-6
6
7-10
10+

The visual comparison result speaks for itself, with AQHI reporting higher levels (

) than traditional AQI (
) when several pollutants are high at the same time (most of the time Ozone and PM2.5), and AQHI reporting low
when only one pollutant is high (happens when only PM2.5 is moderate
, but all other pollutants are low
). That means that no scale is better than any other one, but each scale is having their own strong points are reporting specific pollution event.

HK AQHI Standard

US AQI Standard

US Individual AQI



oOo

به عنوان نتیجه، آنچه مهم‌تر است این است که به خاطر داشته باشید زیرا هر مقیاس ویژگی خاص خود را دارد و مهم‌ترین آن حفظ تنوع در مقیاس‌ها است: ما شروع به این باور کرده‌ایم که داشتن تنها یک مقیاس منحصر به فرد ممکن است درست نباشد. راه حل، و ما اکنون در حال کار بر روی یک راه حل جهانی هستیم که به کاربران اجازه می دهد مقیاسی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد.

برای مشاهده تمام ورودی های پرسش و پاسخ اینجا را کلیک کنید
  • AQI Scale: What do the colors and numbers mean?
  • Using Statistical Distances for Real-time Sensor Networks Validation
  • Nitrogen Dioxyde (NO2) in our atmosphere
  • درباره اندازه گیری کیفیت و آلودگی هوا:

    درباره سطوح کیفیت هوا

    -مقادیر شاخص کیفیت هوا (AQI).سطوح نگرانی سلامت
    0 - 50خوبکیفیت هوا رضایتبخش است و آلودگی هوا کم یا بدون خطر است
    51 -100در حد متوسطکیفیت هوا قابل قبول است با این حال، برای بعضی از آلاینده ها ممکن است نگرانی سلامت متوسط برای تعداد بسیار کمی از افرادی که به طور غیر منتظره ای نسبت به آلودگی هوا حساس هستند، وجود داشته باشد.
    101-150ناسالم برای گروه های حساسسلامتی گروه های حساس ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد.عموم مردم احتمالا تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.
    151-200ناسالمهمه ممکن است اثرات آلودگی بر سلامتیشان را احساس کنند؛ اعضای گروه های حساس ممکن است اثرات منفی جدی تری بر سلامتی شان احساس کنند.
    201-300خیلی ناسالمهشدارهای بهداشتی در شرایط اضطراری. کل جمعیت بیشتر احتمال دارد تحت تأثیر قرار گیرد.
    300+خطرناکهشدار سلامت: هرکس ممکن است اثرات جدی سلامتی را تجربه کند

    برای اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت هوا و آلودگی، موضوع کیفیت هوا در ویکی‌پدیا یا راهنمای airnow برای کیفیت هوا و سلامت شما را بررسی کنید.

    برای توصیه های بهداشتی بسیار مفید دکتر پکن ریچارد سنت سیر، وبلاگ www.myhealthbeijing.com را بررسی کنید.


    اطلاعیه درمورد شرایط استفاده: تمام اطلاعات کیفیت هوا در زمان انتشار تایید نشده است و با توجه به عدم اطمینان از کیفیت این اطلاعات ممکن است بدون اطلاع قبلی در هر زمانی اصلاح شود. پروژه شاخص کیفیت جهانی هوا با استفاده از تمام مهارت ها و مراقبت های معقول در انتشار محتویات این اطلاعات، تحت هیچ شرایطی شاخص کیفیت جهانی هوا تیم پروژه یا نمایندگان آن برای هر گونه از دست دادن، آسیب یا آسیب ناشی از عرضه اطلاعات مسئولیتی را قبول نمی‌کنند.



    Settings


    Language Settings:


    Temperature unit:
    Celcius