ایستگاه پایش کیفیت هوا UNEP
UNEP Air Quality Monitoring Station

Posted on October 28th 2015
اشتراک گذاری: aqicn.org/faq/2015-10-28/unep-air-quality-monitoring-station/fa/

تقریباً دو ماه است که همکاران ما از UNEP حرکت جالبی را برای ترویج این ایده انجام داده اند که کیفیت هوا به اندازه هر تجارت دیگری در سازمان ملل مهم است. آنها شروع به سرمایه گذاری در این حوزه کردند و با ابتکار عالی برای ایجاد ردپایی باز برای ایستگاه های پایش کیفیت هوا مقرون به صرفه آمدند.

در 31 آگوست گذشته، در یک بیانیه مطبوعاتی ، تیم UNEP DEWA اطلاعات هیجان انگیزی را در مورد پروژه جدید خود منتشر کرد، یک ایستگاه نوآورانه پایش کیفیت هوا که با همکاری دانشگاه نایروبی توسعه داده شد، و هزینه هر واحد آن 1.5KUSD است. این حداقل 10 برابر ارزان‌تر از BAM و TOEM سنتی است که می‌توان آن‌ها را با قیمتی در حدود 15 هزار یا بیشتر در بازار پیدا کرد (قیمت خرید خالص، نگهداری و مواد مصرفی مستثنی شده است!). و با توجه به اینکه ایستگاه نظارت UNEP همچنین قادر است آلاینده‌های بسیار بیشتری مانند ازن، NOx و SOx را حس کند، که آن را واقعا ارزان‌تر از راه‌حل‌های سنتی کلی می‌کند. واقعاً از UNEP DEWA برای پیشبرد این امر و تبدیل آن به یک راه حل طرح باز برای همه تشکر می کنیم.

تا اینجا، آنچه در مورد این دستگاه می دانیم این است که در این تصویر شبیه چیزی شبیه به آن خواهد بود:


--

در حالی که ما منتظر انتشار رسمی UNEP برای اولین چاپ های آبی هستیم، از تمام اطلاعاتی که جمع آوری کرده ایم، کمی مهندسی معکوس انجام داده ایم. مشخصات دستگاه واقعا چشمگیر است:

  • Optical Particle Counter PM1, 2.5 and 10 sampling (2 seconds aquisition time)
  • SOx and NOx gas sensor from Alpha Sense.
  • Temperature and Humidity sensor
  • Global Positioning System (GPS)
  • Main controller: Beagle Bone
  • GSM enabled, each station operates as nodes in a network to allow inter-calibration (cool!).
  • Optional ozone (O3) and Volatile Organic Compounds (VOCs) sensors.
  • مانیتور از منبع تغذیه 12 ولتی استفاده می کند - تنها اطلاعات گم شده این است که مانیتور چقدر می تواند با یک بسته باتری استاندارد 12 ولت دوام بیاورد، اما این چیزی است که UNEP DEWA و دانشگاه نایروبی به احتمال زیاد اکنون در حال بهینه سازی هستند.

    از تصاویر موجود در بیانیه مطبوعاتی و جزوه ، این بهترین درک ما از نحوه بسته بندی وسایل در جعبه است.

    خوشبختانه UNEP به زودی ردپاها را منتشر خواهد کرد تا همه بتوانند از مزایای ابتکار عالی که تیم UNEP DEWA رهبری کرده است به اشتراک بگذارند.


    Several new laser-based PM1/PM2.5/PM10 Sensor

    در همین حال، به منظور کمک به جنبشی که توسط UNEP آغاز شده است، ما تصمیم گرفته‌ایم تمام اطلاعات جمع‌آوری شده در چند ماه گذشته را در مورد سنسورهای جدید کیفیت هوا ذرات معلق منتشر کنیم. ما معتقدیم که این بسیار مهم است، زیرا حسگرهای مختلف تمایل دارند حتی زمانی که در کنار هم قرار می‌گیرند، خوانش‌های متفاوتی ارائه دهند، و این می‌تواند دردسر بزرگی برای اطلاع‌رسانی شهروندان در مورد سطوح فعلی آلودگی هوا باشد.

    تمام آزمایش‌های آزمایشی زنده از سنسورهای ما (که در حال حاضر همگی در پکن قرار دارند)، به همراه توضیح در مورد سنسورهای مختلف و تنظیمات آزمایشی را می‌توانید از این پیوند پیدا کنید: سنسور . توجه داشته باشید که این یک کار در حال انجام است: به محض اینکه حسگرهای جدید را در اختیار بگیریم، حسگرهای بیشتری اضافه خواهند شد. احساس کنید از فید داده زنده به روشی که می خواهید استفاده کنید، هدف اصلی ما افزایش آگاهی و دانش رایج در مورد سنجش کیفیت هوا است.


    --

    برای اطلاعات بیشتر در مورد ایستگاه نظارت بر کیفیت هوا UNEP، می توانید با سامی دیماسی، رئیس بخش توسعه، فناوری و نوآوری کشور DEWA (بخش هشدار و ارزیابی اولیه)، UNEP Nairobi تماس بگیرید. وب سایت: uneplive.unep.org

    برای مشاهده تمام ورودی های پرسش و پاسخ اینجا را کلیک کنید
  • AQI Scale: What do the colors and numbers mean?
  • Using Statistical Distances for Real-time Sensor Networks Validation
  • Nitrogen Dioxyde (NO2) in our atmosphere
  • درباره اندازه گیری کیفیت و آلودگی هوا:

    درباره سطوح کیفیت هوا

    -مقادیر شاخص کیفیت هوا (AQI).سطوح نگرانی سلامت
    0 - 50خوبکیفیت هوا رضایتبخش است و آلودگی هوا کم یا بدون خطر است
    51 -100در حد متوسطکیفیت هوا قابل قبول است با این حال، برای بعضی از آلاینده ها ممکن است نگرانی سلامت متوسط برای تعداد بسیار کمی از افرادی که به طور غیر منتظره ای نسبت به آلودگی هوا حساس هستند، وجود داشته باشد.
    101-150ناسالم برای گروه های حساسسلامتی گروه های حساس ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد.عموم مردم احتمالا تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.
    151-200ناسالمهمه ممکن است اثرات آلودگی بر سلامتیشان را احساس کنند؛ اعضای گروه های حساس ممکن است اثرات منفی جدی تری بر سلامتی شان احساس کنند.
    201-300خیلی ناسالمهشدارهای بهداشتی در شرایط اضطراری. کل جمعیت بیشتر احتمال دارد تحت تأثیر قرار گیرد.
    300+خطرناکهشدار سلامت: هرکس ممکن است اثرات جدی سلامتی را تجربه کند

    برای اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت هوا و آلودگی، موضوع کیفیت هوا در ویکی‌پدیا یا راهنمای airnow برای کیفیت هوا و سلامت شما را بررسی کنید.

    برای توصیه های بهداشتی بسیار مفید دکتر پکن ریچارد سنت سیر، وبلاگ www.myhealthbeijing.com را بررسی کنید.


    اطلاعیه درمورد شرایط استفاده: تمام اطلاعات کیفیت هوا در زمان انتشار تایید نشده است و با توجه به عدم اطمینان از کیفیت این اطلاعات ممکن است بدون اطلاع قبلی در هر زمانی اصلاح شود. پروژه شاخص کیفیت جهانی هوا با استفاده از تمام مهارت ها و مراقبت های معقول در انتشار محتویات این اطلاعات، تحت هیچ شرایطی شاخص کیفیت جهانی هوا تیم پروژه یا نمایندگان آن برای هر گونه از دست دادن، آسیب یا آسیب ناشی از عرضه اطلاعات مسئولیتی را قبول نمی‌کنند.



    Settings


    Language Settings:


    Temperature unit:
    Celcius