مقیاس کیفیت هوا در کبک و مونترال
Air Quality Scale in Quebec and Montreal

Posted on July 16th 2015
اشتراک گذاری: aqicn.org/faq/2015-07-16/air-quality-scale-in-quebec-and-montreal/fa/
Flag of Quebec.svg
The Fleurdelisé, flag of Quebec.
(attribution: wikipedia)

اطلاعات کیفیت هوا برای مونترال و کبک برای مدتی در دسترس بوده است، اما اخیراً سؤالات کمی در مورد مقیاس AQI مورد استفاده در این بخش از کانادا دریافت کردیم. یکی از آنها از Marie A. است که پرسید:

من می خواهم بدانم چرا شاخص کیفیت هوا در وب سایت شما با AQI در وب سایت مونترال متفاوت است؟ آیا چیزی را برای مطابقت با استانداردهای EPA AQI ایالات متحده دوباره محاسبه می کنید؟ اگر چنین است، چگونه؟ با چه داده ای؟

به عنوان مثال، تاریخ 14 جولای ساعت 2:00 بعد از ظهر، بیشتر ایندکس ها در وب سایت شما از 53 تا 65 متغیر است (یک شاخص 37 است) و قرار است AQI بیدرنگ باشد. در وب سایت شهر مونترال ، تاریخ 14 ژوئیه ساعت 2:00 بعد از ظهر، بیشتر شاخص ها از 16 تا 37 متغیر است و همچنین AQI بلادرنگ است.

بنابراین، می توانید تفاوت را برای من توضیح دهید و از چه جزئیات استانداردهایی استفاده می کنید؟

این واقعاً سؤال بسیار خوبی است. و در این مقاله ترازوهای مختلف مورد استفاده، نحوه مقایسه ترازوها با یکدیگر و نحوه تبدیل را توضیح خواهیم داد.




oOo

همانطور که در یکی از مقالات قبلی خود توضیح دادیم، تمام ارقام AQI منتشر شده در پروژه شاخص کیفیت هوای جهانی در حال حاضر [1] از استاندارد EPA ایالات متحده استفاده می کنند. نه مونترال و نه کبک انتظار این قانون را ندارند، بنابراین این تأیید می کند که مقادیر نمایش داده شده در صفحه شهر/مونترال از استاندارد EPA ایالات متحده استفاده می کنند.

دلیل تفاوت بین خوانش‌های پروژه شاخص کیفیت هوای جهانی و وب‌سایت شهر مونترال ( montreal.qc.ca ) به همین دلیل است: EPA شهر مونترال (آژانس حفاظت از محیط زیست) از مقیاس AQI مناسب خود استفاده می‌کند که به وضوح در توضیح داده شده است. همان وب سایت برای اینکه آن را کمی «پیچیده‌تر» کند، کبک در واقع از مقیاس AQI دیگری ( که در این پیوند مشخص شده است ) در مقایسه با مونترال (تابرناک!) استفاده می‌کند. و البته، کانادا از مقیاس دیگری به نام AQHI برای شاخص سلامت کیفیت هوا استفاده می‌کند - اما این چیزی است که قبلاً در مقاله دیگری درباره آن نوشتیم.


خلاصه نقاط شکست مونترال و کبک AQI در این جدول آمده است:

Pollutant Quebec Montreal
Averaging Period Reference Value Averaging Period Reference Value
Fine Particles (PM2.5) 3 hours 35µg/m3 3 hours 35µg/m3
Ozone (O3) 1 hour 82 ppb 1 hour 160 µg/m3
Nitrogen dioxide (NO2) 1 hour 213 ppb 1 hour 400 µg/m3
Sulfur dioxide (SO2) 4 minutes mobile 213 ppb 10 minutes mobile 500 µg/m3
Carbon monoxide (CO) 1 hour 30 ppm 1 hour 35 µg/m3


oOo

برای تبدیل مقادیر به استاندارد EPA ایالات متحده، غلظت های خام بیان شده بر حسب میلی گرم یا ppb/ppm (تعداد ذرات در هر میلیارد در میلیون) مورد نیاز است.

متأسفانه، نه مونترال و نه شهرستان کبک این غلظت های خام را ارائه نمی کنند. در عوض آنها فقط خوانش‌های کیفیت هوا را ارائه می‌کنند که قبلاً به مقیاس‌های AQI مربوطه خود تبدیل شده‌اند. اما این در واقع مشکلی نیست، زیرا تبدیل مجدد به غلظت را می توان با استفاده از این فرمول خطی ساده انجام داد:

Raw concentration (pollutant) = Reference value (pollutant) * AQI }(pollutant) / 50

به عنوان مثال، اگر مقدار PM 2.5 AQI 18 در وب سایت شهر مونترال منتشر شود، غلظت خام بر حسب میلی گرم 18*35/50 = 12.6 میلی گرم بر متر مکعب است. توجه داشته باشید که برای ازن، CO، SO 2 و NO 2 واحد برای کبک و مونترال متفاوت است (ppb برای کبک - استاندارد ایالات متحده، و mg برای استاندارد اتحادیه اروپا مونترال)، اما این فقط یک تبدیل اضافی است (تا حدی در این مقاله توضیح داده شده است). .

توجه داشته باشید که PM 2.5 AQI بر اساس میانگین 3 ساعته است، در حالی که در پروژه جهانی کیفیت هوا، از گزارش ساعتی PM 2.5 Instant Cast AQI استفاده می شود. از آنجایی که نمی توان داده های ساعتی را از میانگین 3 ساعت کسر کرد، این در واقع به این معنی است که PM 2.5 AQI گزارش شده در پروژه شاخص کیفیت هوای جهانی برای مونترال و کبک دقیقاً یک گزارش "بازیگر فوری" نیست.


oOo

بنابراین، در آخر، در اینجا مقایسه بصری 3 مقیاس AQI (US EPA، کبک و مونترال) برای PM 2.5 و ازن است (توجه داشته باشید که برای ازن، واحد ppm استفاده می شود - بنابراین تبدیل از mg به ppm برای مونترال انجام می شود). .

نکته جالب توجه این است که هم کبک و هم مونترال از مقدار AQI 25 به عنوان نقطه شکست بین خوب (سبز) و قابل قبول (زرد) استفاده می کنند، در حالی که برای EPA ایالات متحده، این نقطه شکست 50 تعیین شده است. بنابراین، در مجموع، ، هنگام مقایسه سیب به سیب با تبدیل مناسب و نقاط شکست در ذهن، محدوده AQI گزارش شده بین استاندارد EPA ایالات متحده و استانداردهای کبک/مونترال بسیار مشابه است.

[1] ما اکنون روی گزینه ای کار می کنیم که به کاربران امکان می دهد هر مقیاس AQI را که می خواهند انتخاب کنند.



--

Note: این مقاله بخشی از مجموعه ای از مقیاس های کیفیت هوا در سراسر جهان است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کشورها یا قاره های خاص، لطفاً به آن مقالات مراجعه کنید:
تایلند و مالزی
-
هندوستان
-
China
-
هنگ کنگ / کانادا (شاخص سلامت کیفیت هوا)
-
آمریکای جنوبی
-
استرالیا
-
کبک و مونترال
-
سنگاپور
-
لهستان
-
اندونزی
.

برای اطلاعات در مورد میانگین 24 ساعت استفاده شده یا ازن و ذرات معلق (PM 2.5 )، لطفاً به این دو مقاله مراجعه کنید: شاخص ازن زمینی - ریخته گری فوری PM 2.5

برای مشاهده تمام ورودی های پرسش و پاسخ اینجا را کلیک کنید
  • AQI Scale: What do the colors and numbers mean?
  • Using Statistical Distances for Real-time Sensor Networks Validation
  • Nitrogen Dioxyde (NO2) in our atmosphere
  • درباره اندازه گیری کیفیت و آلودگی هوا:

    درباره سطوح کیفیت هوا

    -مقادیر شاخص کیفیت هوا (AQI).سطوح نگرانی سلامت
    0 - 50خوبکیفیت هوا رضایتبخش است و آلودگی هوا کم یا بدون خطر است
    51 -100در حد متوسطکیفیت هوا قابل قبول است با این حال، برای بعضی از آلاینده ها ممکن است نگرانی سلامت متوسط برای تعداد بسیار کمی از افرادی که به طور غیر منتظره ای نسبت به آلودگی هوا حساس هستند، وجود داشته باشد.
    101-150ناسالم برای گروه های حساسسلامتی گروه های حساس ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد.عموم مردم احتمالا تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.
    151-200ناسالمهمه ممکن است اثرات آلودگی بر سلامتیشان را احساس کنند؛ اعضای گروه های حساس ممکن است اثرات منفی جدی تری بر سلامتی شان احساس کنند.
    201-300خیلی ناسالمهشدارهای بهداشتی در شرایط اضطراری. کل جمعیت بیشتر احتمال دارد تحت تأثیر قرار گیرد.
    300+خطرناکهشدار سلامت: هرکس ممکن است اثرات جدی سلامتی را تجربه کند

    برای اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت هوا و آلودگی، موضوع کیفیت هوا در ویکی‌پدیا یا راهنمای airnow برای کیفیت هوا و سلامت شما را بررسی کنید.

    برای توصیه های بهداشتی بسیار مفید دکتر پکن ریچارد سنت سیر، وبلاگ www.myhealthbeijing.com را بررسی کنید.


    اطلاعیه درمورد شرایط استفاده: تمام اطلاعات کیفیت هوا در زمان انتشار تایید نشده است و با توجه به عدم اطمینان از کیفیت این اطلاعات ممکن است بدون اطلاع قبلی در هر زمانی اصلاح شود. پروژه شاخص کیفیت جهانی هوا با استفاده از تمام مهارت ها و مراقبت های معقول در انتشار محتویات این اطلاعات، تحت هیچ شرایطی شاخص کیفیت جهانی هوا تیم پروژه یا نمایندگان آن برای هر گونه از دست دادن، آسیب یا آسیب ناشی از عرضه اطلاعات مسئولیتی را قبول نمی‌کنند.



    Settings


    Language Settings:


    Temperature unit:
    Celcius