مروری بر شاخص ملی کیفیت هوای هند
Overview of India's National Air Quality Index

Posted on May 15th 2015
اشتراک گذاری: aqicn.org/faq/2015-05-15/india-national-air-quality-index/fa/

توجه: در 8 ژانویه 2016، مقیاس AQI مورد استفاده در پروژه شاخص کیفیت هوای جهانی برای همه ایستگاه‌های هند به‌روزرسانی شده است تا با استاندارد EPA ایالات متحده همراستا شود (این مورد، ایستگاه‌های DPCC در دهلی نو را که قبلاً از آن استفاده می‌کردند اعمال نمی‌کند. استاندارد استاندارد EPA ایالات متحده).

از مقاله زیر می توانید متوجه شوید که چگونه تبدیل از NAQI (شاخص ملی کیفیت هوای هند) به EPA AQI ایالات متحده انجام می شود.


Flag of India
(Tiranga, तिरंगा)

هیئت مرکزی کنترل آلودگی هند اخیراً در آوریل 2015، انتشار استاندارد شاخص ملی کیفیت هوای هند ( NAQI ) را اعلام کرده است. تمام جزئیات این استاندارد از CPCB ، ویکی‌پدیا یا از این گزارش از موسسه فناوری هند، کانپور ( iitk.ac.in ) در دسترس است.

این در واقع یک گام بسیار مهم رو به جلو در آگاهی جهانی کیفیت هوا است، زیرا آلودگی هوا در هر کشور بسیار خاص به نوع آلودگی کشور است: به عنوان مثال به دلیل گرد و غبار (در شبه جزیره عربی)، به دلیل حمل و نقل (دهلی نو) یا توپوگرافی (شیلی).

برای اطلاعات بیشتر، می توانید به وبلاگ دکتر ساراث گوتیکوندا در urbanemissions.info ، به ویژه این اینفوگرافیک عالی برای دهلی نو مراجعه کنید.

و بدون تعجب، استاندارد شاخص کیفیت هوای ملی هند بسیار بیشتر با " غبار آسیایی " سازگار است، با مقادیر AQI بسیار بالاتر از استاندارد EPA ایالات متحده برای غلظت ذرات معلق (PM 10 و PM 2.5 ). نمودارهای زیر AQI مقایسه شده برای PM10، PM2.5 و ازن را خلاصه می کنند (برای مشاهده مقادیر AQI برای هر مقیاس، فقط ماوس خود را روی نمودارها حرکت دهید).

(Note that the Ozone scale is converted from µg/m3 to ppm, as explained in this article)


--

نکته: نکته جالب توجه این است که برای آلودگی PM 2.5 (که مانند چین و آسیا به طور کلی بدترین آلاینده در هند است)، مقدار AQI 500 برای NAQI هند معادل AQI 420 در اینچ است. استاندارد EPA ایالات متحده - این به این دلیل است که NAQI بسیار سختگیرتر از EPA ایالات متحده است و این واقعاً چیز خوبی در مورد NAQI است.

نتیجه این است که از آنجایی که مقادیر ارائه شده در پورتال ملی کیفیت هوای هند (انجام شده توسط iitk) حداکثر تا 500 محدود شده است، AQI تبدیل شده در پروژه شاخص کیفیت هوای جهانی پس از آن به حداکثر 420 محدود می شود. توجه داشته باشید که این فقط برای قرائت از پورتال ملی اعمال می شود - برای ایستگاه های DPCC دهلی نو، قرائت ها به عنوان غلظت خام بدون پوشش ارائه می شود.


--

Range
- AQI
United States
- NAQI
India
0..50
Good
Good
50..100
Moderate
Satisfactory
100..150
Unhealthy for Sensitive Groups
Moderate
150..200
Unhealthy
200..250
Very Unhealthy
Poor
250..300
300..350
Hazardous
Very Poor
350..400
400..450
Severe
450..500

از لحاظ تاریخی، استاندارد EPA ایالات متحده در پروژه شاخص کیفیت هوای جهانی برای گزارش کیفیت هوای واقعی در سراسر جهان استفاده شده است. پس از بررسی مقیاس های AQI برای آمریکای لاتین ، متوجه شدیم که آنچه دنیای ما را زیبا می کند تنوع آن است و اکنون متقاعد شده ایم که داشتن تنها یک مقیاس منحصر به فرد ممکن است راه حل مناسبی برای همه نباشد.

به همین دلیل، ما اکنون در حال کار بر روی یک ویژگی جدید هستیم که به کاربران امکان می دهد مقیاس AQI را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد، بسته به اینکه در کجا در جهان قرار دارند، بلکه بسته به وضعیت سلامتی: به عنوان مثال، برای افراد با آسم یا سایر مشکلات تنفسی، نیاز واقعی به یک مقیاس AQI ایمن اضافی وجود دارد.

در حالی که ویژگی انتخاب مقیاس AQI در حال توسعه است، ما همچنان اطلاعات کیفیت هوا را بر اساس استاندارد EPA ایالات متحده ارائه خواهیم داد. بنابراین، اگر تفاوتی بین مقادیر منتشر شده در سیستم جدید شاخص کیفیت هوای ملی هند و پروژه شاخص کیفیت هوای جهانی مشاهده کردید، به احتمال زیاد دلیل آن همین است. دلیل دیگر این است که ما استفاده از گزارش پخش فوری را نیز ترویج می کنیم - اما به نظر می رسد سیستم گزارش دهی NAQI هند در حال حاضر از آن استفاده می کند.




--

Note: این مقاله بخشی از مجموعه ای از مقیاس های کیفیت هوا در سراسر جهان است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کشورها یا قاره های خاص، لطفاً به آن مقالات مراجعه کنید:
تایلند و مالزی
-
هندوستان
-
China
-
هنگ کنگ / کانادا (شاخص سلامت کیفیت هوا)
-
آمریکای جنوبی
-
استرالیا
-
کبک و مونترال
-
سنگاپور
-
لهستان
-
اندونزی
.

برای اطلاعات در مورد میانگین 24 ساعت استفاده شده یا ازن و ذرات معلق (PM 2.5 )، لطفاً به این دو مقاله مراجعه کنید: شاخص ازن زمینی - ریخته گری فوری PM 2.5

برای مشاهده تمام ورودی های پرسش و پاسخ اینجا را کلیک کنید
  • AQI Scale: What do the colors and numbers mean?
  • Using Statistical Distances for Real-time Sensor Networks Validation
  • Nitrogen Dioxyde (NO2) in our atmosphere
  • درباره اندازه گیری کیفیت و آلودگی هوا:

    درباره سطوح کیفیت هوا

    -مقادیر شاخص کیفیت هوا (AQI).سطوح نگرانی سلامت
    0 - 50خوبکیفیت هوا رضایتبخش است و آلودگی هوا کم یا بدون خطر است
    51 -100در حد متوسطکیفیت هوا قابل قبول است با این حال، برای بعضی از آلاینده ها ممکن است نگرانی سلامت متوسط برای تعداد بسیار کمی از افرادی که به طور غیر منتظره ای نسبت به آلودگی هوا حساس هستند، وجود داشته باشد.
    101-150ناسالم برای گروه های حساسسلامتی گروه های حساس ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد.عموم مردم احتمالا تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.
    151-200ناسالمهمه ممکن است اثرات آلودگی بر سلامتیشان را احساس کنند؛ اعضای گروه های حساس ممکن است اثرات منفی جدی تری بر سلامتی شان احساس کنند.
    201-300خیلی ناسالمهشدارهای بهداشتی در شرایط اضطراری. کل جمعیت بیشتر احتمال دارد تحت تأثیر قرار گیرد.
    300+خطرناکهشدار سلامت: هرکس ممکن است اثرات جدی سلامتی را تجربه کند

    برای اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت هوا و آلودگی، موضوع کیفیت هوا در ویکی‌پدیا یا راهنمای airnow برای کیفیت هوا و سلامت شما را بررسی کنید.

    برای توصیه های بهداشتی بسیار مفید دکتر پکن ریچارد سنت سیر، وبلاگ www.myhealthbeijing.com را بررسی کنید.


    اطلاعیه درمورد شرایط استفاده: تمام اطلاعات کیفیت هوا در زمان انتشار تایید نشده است و با توجه به عدم اطمینان از کیفیت این اطلاعات ممکن است بدون اطلاع قبلی در هر زمانی اصلاح شود. پروژه شاخص کیفیت جهانی هوا با استفاده از تمام مهارت ها و مراقبت های معقول در انتشار محتویات این اطلاعات، تحت هیچ شرایطی شاخص کیفیت جهانی هوا تیم پروژه یا نمایندگان آن برای هر گونه از دست دادن، آسیب یا آسیب ناشی از عرضه اطلاعات مسئولیتی را قبول نمی‌کنند.



    Settings


    Language Settings:


    Temperature unit:
    Celcius