تعمیر و نگهداری آزمایشی کانتر ذرات هوای دیلوس.
Dylos Air Particule Conter experiment maintenance.

Posted on October 21st 2013
اشتراک گذاری: aqicn.org/faq/2013-10-21/dylos-air-particule-conter-experiment-maintenance/fa/


توجه: این مقاله در سال 2013 نوشته شده است. در حالی که مانیتور Dylos هنوز یک محصول خوب است، امروزه محصولات نظارتی بسیار بهتر و مقرون به صرفه ای وجود دارد، بنابراین ما دیگر خرید محصول Dylos را توصیه نمی کنیم.

برای مثال می‌توانید محدوده محصولات ایستگاه‌های نظارت بر کیفیت هوا GAIA را از آزمایشگاه‌های ES بررسی کنید.



آزمایش شمارشگر ذرات هوای دیلوس هنوز ادامه دارد و اکنون 50 روز است که ادامه دارد. بنابراین، آخر هفته گذشته، از آنجایی که آلودگی هوا در پکن بسیار کم شده بود - به لطف بادهای شدید شمالی، ما از این زمان به عنوان فرصتی برای انجام یک استراحت تعمیر و نگهداری... در خود مانیتور Dylos استفاده کردیم.

دلیل این امر این است که، حتی اگر مانیتور Dylos قطعاً به خوبی طراحی و تجهیزات مهندسی شده باشد (منظور ما این است)، شاید آنقدرها به خوبی تصور نشود که آلودگی هوای اپیزودیک سخت پکن را تامین کند.

همه چیز پس از این شروع شد که متوجه شدیم نمودارهای همبستگی بین مانیتور Dylos و BAM تمایل به نشان دادن برخی نشانه های سیستماتیک تراز بیش از 38000 ذره (≥0.5μ) دارند. این نوع علائم اشباع می تواند نتیجه تنگنای ورودی هوای داخلی باشد که می تواند توسط کانال های هوای "اشباع" ایجاد شود. در مواقع آلودگی شدید، این پدیده به دلیل وجود مقدار زیادی ذرات معلق باید از کانال هوا عبور کند، کاملا طبیعی است.

بنابراین، جای تعجب نیست، پس از باز کردن مانیتور Dylos، ما تأیید کردیم که کانال‌های هوای داخلی قطعاً با تجمع گرد و غبار در 50 روز گذشته اشباع شده‌اند:

 
-Beijing dust impact on the Dylos air particle counter internal structure-

نتیجه تمیز کردن ساختار داخلی، با استفاده از یک برس خوب، مقدار شگفت انگیزی از گرد و غبار تولید می کند - و این فقط پس از 50 روز آزمایش در فضای باز. فقط فکر کن این چیزیه که نفس میکشی...


-The real Beijing dust... the one Beijiners breathe during heavy pollution day!-

در واقع، انجام چنین تمیز کردن و نگهداری در تجهیزات Dylos جای تعجب نیست، زیرا حتی تجهیزات بسیار گران قیمت BAM نیز نیاز به تعمیر و نگهداری ماهانه توسط اپراتورهای ماهر دارند.


--

بخش زیر 10 روز پس از انتشار پست اولیه اضافه شده است:

اکنون 10 روز از پاکسازی می گذرد و قطعاً وضعیت برای ارتباط بین BAM و Dylos بهتر شده است. از نمودار زیر که اندازه گیری های قبل و بعد از تمیز کردن را نشان می دهد، ناحیه نشان داده شده با شماره (2) شباهت (همبستگی) بسیار خوبی را بین BAM و Dylos نشان می دهد. اما، در شرایط آلودگی شدید، همچنان نشانه‌های ثابتی از تسطیح (انحراف در اندازه‌گیری) وجود دارد، همانطور که با منطقه شماره (1) و (3) مشخص شده است. با این حال، انحراف بعد از تمیز کردن (منطقه (3) ) کمتر از قبل (منطقه (1) ) بدتر به نظر می رسد. ما در حال تماس با شرکت Dylos هستیم تا در مورد این پدیده سطح بندی با آنها مشورت کنیم و این پست را بعداً به روز خواهیم کرد.




(Click on the picture to open the real time version)

--

برای مشاهده تمام ورودی های پرسش و پاسخ اینجا را کلیک کنید
  • AQI Scale: What do the colors and numbers mean?
  • Using Statistical Distances for Real-time Sensor Networks Validation
  • Nitrogen Dioxyde (NO2) in our atmosphere
  • درباره اندازه گیری کیفیت و آلودگی هوا:

    درباره سطوح کیفیت هوا

    -مقادیر شاخص کیفیت هوا (AQI).سطوح نگرانی سلامت
    0 - 50خوبکیفیت هوا رضایتبخش است و آلودگی هوا کم یا بدون خطر است
    51 -100در حد متوسطکیفیت هوا قابل قبول است با این حال، برای بعضی از آلاینده ها ممکن است نگرانی سلامت متوسط برای تعداد بسیار کمی از افرادی که به طور غیر منتظره ای نسبت به آلودگی هوا حساس هستند، وجود داشته باشد.
    101-150ناسالم برای گروه های حساسسلامتی گروه های حساس ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد.عموم مردم احتمالا تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.
    151-200ناسالمهمه ممکن است اثرات آلودگی بر سلامتیشان را احساس کنند؛ اعضای گروه های حساس ممکن است اثرات منفی جدی تری بر سلامتی شان احساس کنند.
    201-300خیلی ناسالمهشدارهای بهداشتی در شرایط اضطراری. کل جمعیت بیشتر احتمال دارد تحت تأثیر قرار گیرد.
    300+خطرناکهشدار سلامت: هرکس ممکن است اثرات جدی سلامتی را تجربه کند

    برای اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت هوا و آلودگی، موضوع کیفیت هوا در ویکی‌پدیا یا راهنمای airnow برای کیفیت هوا و سلامت شما را بررسی کنید.

    برای توصیه های بهداشتی بسیار مفید دکتر پکن ریچارد سنت سیر، وبلاگ www.myhealthbeijing.com را بررسی کنید.


    اطلاعیه درمورد شرایط استفاده: تمام اطلاعات کیفیت هوا در زمان انتشار تایید نشده است و با توجه به عدم اطمینان از کیفیت این اطلاعات ممکن است بدون اطلاع قبلی در هر زمانی اصلاح شود. پروژه شاخص کیفیت جهانی هوا با استفاده از تمام مهارت ها و مراقبت های معقول در انتشار محتویات این اطلاعات، تحت هیچ شرایطی شاخص کیفیت جهانی هوا تیم پروژه یا نمایندگان آن برای هر گونه از دست دادن، آسیب یا آسیب ناشی از عرضه اطلاعات مسئولیتی را قبول نمی‌کنند.



    Settings


    Language Settings:


    Temperature unit:
    Celcius