به‌روزرسانی شاخص کیفیت هوای ازن زمینی با پخش فوری
Ground Ozone Air Quality Index update with Instant Cast

Posted on May 18th 2015
اشتراک گذاری: aqicn.org/faq/2015-05-18/ground-ozone-air-quality-index-update-with-instant-cast/fa/

(Attribution: Houston Clean Air Network )

محاسبه شاخص کیفیت هوای ازن زمینی به‌تازگی به‌روزرسانی شده است تا از مفهوم Instant Cast پیروی کند، یعنی به‌جای آلودگی ساعات قبل، آلودگی را در حال حاضر گزارش کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بازیگران فوری، لطفاً به این مقاله مراجعه کنید.

محاسبه شاخص ازن اکنون به جای میانگین 8 ساعت قبلی، از قرائت ساعتی استفاده می کند، اما همچنان از همان فرمول نقطه شکست 8 ساعته AQI برای AQI زیر 100 استفاده می شود. روش قبلی برای محاسبه میانگین غلظت 8 ساعته استفاده نمی شود. دیگر برای گزارش فوری. بالاتر از AQI 100، از نقطه شکست عادی 1 ساعته ازن استفاده می شود (در حالی که قبلا، AQI بالای 100 به عنوان حداکثر خوانش های 1 ساعت و 8 ساعت تعریف می شد).


نمودار سمت راست نقاط شکست در حال استفاده را خلاصه می کند. خط سبز همان خطی است که مربوط به نقاط شکست «Ozone Instant Cast» است که در پروژه شاخص کیفیت هوای جهانی استفاده می شود.

Index Values
Color coding
AQI Category1-hour
breakpoints
(ppm)
8-hours
breakpoints
(ppm)
8-hours breakpoints
proposed new
standard from US EPA
0 - 50
Good-0 - 600 - 50
51 - 100
Moderate-60 - 7550 - 65
101 – 150
Unhealthy
for Sensitive Groups
125 - 16575 – 9565 - 85
151 – 200
Unhealthy165 - 20595 – 11585 - 105
201 – 300
Very Unhealthy205 - 405115 – 375105 - 200
301 – 500
Hazardous405 - 505--

EPA EPA ایالات متحده، بر اساس شواهد علمی گسترده در مورد اثرات ازن، تقویت استانداردهای ملی کیفیت هوای محیط (NAAQS) را برای ازن در سطح زمین پیشنهاد می کند ( اطلاعات بیشتر ). این استاندارد جدید (که در نمودار بالا به رنگ خاکستری ترسیم شده است) فقط برای نقاط شکست متوسط 8 ساعته است، و از آنجایی که هنوز تایید نشده است - برای نقاط شکست "Ozone Instant Cast" استفاده نمی شود.

oOo

برای کسانی که علاقه مند به درک چگونگی مقایسه این مقیاس با مقیاس استفاده شده توسط کشورهای دیگر هستند، اولین نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که واحد غلظت استفاده شده برای ترازو می تواند متفاوت باشد: برای EPA ایالات متحده، غلظت ازن بر حسب ppm بیان می شود. (ذرات در میلیون) در حالی که برای بسیاری از کشورهای دیگر، از جمله هند و چین، بر حسب میکروگرم بر متر مکعب بیان می شود.

بنابراین اولین قدم برای مقایسه ترازوها استفاده از واحد غلظت اولیه است. در این حالت، ppm به عنوان واحد اولیه نگهداری می شود. تبدیل از میکروگرم بر متر مکعب ؛ تا حدودی ساده است و شامل ضرب تعداد ذرات در جرم مولکولی ازن در چگالی هوا است.

چگالی هوا به دمای محیط و فشار اتمسفر بستگی دارد، اما به منظور ساده سازی، از یک فرض معمول دمای محیط 25 درجه سانتیگراد و فشار اتمسفر 1 استفاده می شود. در این شرایط از فرمول زیر برای تبدیل استفاده می شود:

Ozone Concentration (ppb) = 2.1414 x Ozone Concentration (µg/m3)

اکنون می توان مقیاس ها را در همان مقیاس ppm مقایسه کرد و دو نمودار زیر مقیاس های مربوطه را برای 8 ساعت و 1 ساعت نشان می دهد. بنابراین، بار دیگر، همانطور که قبلاً بارها دیده شده است، ترازوهای مورد استفاده در خارج از ایالات متحده در واقع بسیار ایمن تر از ترازوهای موجود در ایالات متحده هستند!



برای مشاهده تمام ورودی های پرسش و پاسخ اینجا را کلیک کنید
  • AQI Scale: What do the colors and numbers mean?
  • Using Statistical Distances for Real-time Sensor Networks Validation
  • Nitrogen Dioxyde (NO2) in our atmosphere
  • درباره اندازه گیری کیفیت و آلودگی هوا:

    درباره سطوح کیفیت هوا

    -مقادیر شاخص کیفیت هوا (AQI).سطوح نگرانی سلامت
    0 - 50خوبکیفیت هوا رضایتبخش است و آلودگی هوا کم یا بدون خطر است
    51 -100در حد متوسطکیفیت هوا قابل قبول است با این حال، برای بعضی از آلاینده ها ممکن است نگرانی سلامت متوسط برای تعداد بسیار کمی از افرادی که به طور غیر منتظره ای نسبت به آلودگی هوا حساس هستند، وجود داشته باشد.
    101-150ناسالم برای گروه های حساسسلامتی گروه های حساس ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد.عموم مردم احتمالا تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.
    151-200ناسالمهمه ممکن است اثرات آلودگی بر سلامتیشان را احساس کنند؛ اعضای گروه های حساس ممکن است اثرات منفی جدی تری بر سلامتی شان احساس کنند.
    201-300خیلی ناسالمهشدارهای بهداشتی در شرایط اضطراری. کل جمعیت بیشتر احتمال دارد تحت تأثیر قرار گیرد.
    300+خطرناکهشدار سلامت: هرکس ممکن است اثرات جدی سلامتی را تجربه کند

    برای اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت هوا و آلودگی، موضوع کیفیت هوا در ویکی‌پدیا یا راهنمای airnow برای کیفیت هوا و سلامت شما را بررسی کنید.

    برای توصیه های بهداشتی بسیار مفید دکتر پکن ریچارد سنت سیر، وبلاگ www.myhealthbeijing.com را بررسی کنید.


    اطلاعیه درمورد شرایط استفاده: تمام اطلاعات کیفیت هوا در زمان انتشار تایید نشده است و با توجه به عدم اطمینان از کیفیت این اطلاعات ممکن است بدون اطلاع قبلی در هر زمانی اصلاح شود. پروژه شاخص کیفیت جهانی هوا با استفاده از تمام مهارت ها و مراقبت های معقول در انتشار محتویات این اطلاعات، تحت هیچ شرایطی شاخص کیفیت جهانی هوا تیم پروژه یا نمایندگان آن برای هر گونه از دست دادن، آسیب یا آسیب ناشی از عرضه اطلاعات مسئولیتی را قبول نمی‌کنند.



    Settings


    Language Settings:


    Temperature unit:
    Celcius