شناسایی تصویری شاخص کیفیت هوا - موردی که در هانوی اعمال می شود
Visual recognising the Air Quality Index - a case applied to Hanoi

Posted on February 8th 2015
اشتراک گذاری: aqicn.org/faq/2015-02-08/visual-recognising-the-air-quality-index-a-case-applied-to-hanoi/fa/

در اوایل این هفته (فوریه 2015)، ما چندین سؤال از شهروند هانوی دریافت کردیم که در مورد شاخص کیفیت هوا که در صفحه هانوی ( شهر/ویتنام/هانوی ) نمایش داده شده بود متعجب بودند.

دلیل اصلی پرس و جو این بود که شاخص کیفیت هوای نمایش داده شده در پروژه شاخص کیفیت هوای جهانی حدود 50 (AQI سبز) بود، در حالی که دید در فضای باز در هانوی به این صورت بود:


برای مرجع، در همان روز در پکن که در آن شاخص کیفیت هوا در پکن حدود 180 سطح بود، دید به این شکل است:



یک نظر جالب در مورد تصویر بالا برای پکن این است که قسمت راست تصویر بدترین دید را نسبت به قسمت چپ دارد. این در واقع کاملاً طبیعی است، آلودگی همیشه یکنواخت نیست و بسته به جهت باد، یک قسمت از شهر می تواند کیفیت هوای نسبتاً خوبی داشته باشد در حالی که قسمت دیگر می تواند بسیار بدتر باشد.



oOo

هنگام مقایسه دید برای هانوی و پکن (برای یک نمای بزرگنمایی مقایسه ای به تصاویر سمت راست مراجعه کنید)، شکی نیست که کیفیت هوای هر دو شهر در سطح مشابهی است، و مطمئناً اگر AQI پکن حدود 180 باشد، پس به احتمال زیاد از هانوی AQI بسیار بالاتر از 50 است.

با این حال، لطفا توجه داشته باشید که، گاهی اوقات، دید ضعیف به دلیل رطوبت زیاد و نه آلودگی هوا (مه دود) است. ساده ترین راه برای تمایز بین رطوبت و مه دود، بررسی رنگ مه است. اگر زرد یا خاکستری است، به احتمال زیاد این به دلیل مه دود است. اما اگر سفید تمیز باشد، به احتمال زیاد چیزی که می بینید بخار آب است (یعنی رطوبت).

اگر هنوز شک دارید، می توانید به پیش بینی کیفیت هوا برای منطقه خود نیز مراجعه کنید: پیش بینی همیشه از روز جاری شروع می شود، بنابراین می توانید از اولین فریم های انیمیشن پیش بینی سطح AQI را برای شهر خود بررسی کنید.

oOo

هنگامی که متوجه چنین مشکلی در مورد کیفیت هوای گزارش شده شدید - پس لطفاً یک ایمیل برای ما ارسال کنید و ما اقدامات لازم را برای بررسی، تأیید داده‌ها و تماس با EPA محلی مربوطه برای رفع مشکل انجام خواهیم داد.

مشکل هانوی در واقع به دلیل انتشار مقادیر بسیار پایین توسط ایستگاه نظارت بود. هنگامی که مشکل به خوبی شناسایی و تأیید شد، زمان لازم برای رفع مشکل توسط اداره محلی هانوی EPA (آژانس حفاظت از محیط زیست) و بازگرداندن دوباره ایستگاه نظارت به حالت عادی نیاز نیست. مجدداً از سازمان حفاظت از محیط زیست هانوی برای تلاش و اقدام سریع سپاسگزاریم.

برای مشاهده تمام ورودی های پرسش و پاسخ اینجا را کلیک کنید
  • AQI Scale: What do the colors and numbers mean?
  • Using Statistical Distances for Real-time Sensor Networks Validation
  • Nitrogen Dioxyde (NO2) in our atmosphere
  • درباره اندازه گیری کیفیت و آلودگی هوا:

    درباره سطوح کیفیت هوا

    -مقادیر شاخص کیفیت هوا (AQI).سطوح نگرانی سلامت
    0 - 50خوبکیفیت هوا رضایتبخش است و آلودگی هوا کم یا بدون خطر است
    51 -100در حد متوسطکیفیت هوا قابل قبول است با این حال، برای بعضی از آلاینده ها ممکن است نگرانی سلامت متوسط برای تعداد بسیار کمی از افرادی که به طور غیر منتظره ای نسبت به آلودگی هوا حساس هستند، وجود داشته باشد.
    101-150ناسالم برای گروه های حساسسلامتی گروه های حساس ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد.عموم مردم احتمالا تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.
    151-200ناسالمهمه ممکن است اثرات آلودگی بر سلامتیشان را احساس کنند؛ اعضای گروه های حساس ممکن است اثرات منفی جدی تری بر سلامتی شان احساس کنند.
    201-300خیلی ناسالمهشدارهای بهداشتی در شرایط اضطراری. کل جمعیت بیشتر احتمال دارد تحت تأثیر قرار گیرد.
    300+خطرناکهشدار سلامت: هرکس ممکن است اثرات جدی سلامتی را تجربه کند

    برای اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت هوا و آلودگی، موضوع کیفیت هوا در ویکی‌پدیا یا راهنمای airnow برای کیفیت هوا و سلامت شما را بررسی کنید.

    برای توصیه های بهداشتی بسیار مفید دکتر پکن ریچارد سنت سیر، وبلاگ www.myhealthbeijing.com را بررسی کنید.


    اطلاعیه درمورد شرایط استفاده: تمام اطلاعات کیفیت هوا در زمان انتشار تایید نشده است و با توجه به عدم اطمینان از کیفیت این اطلاعات ممکن است بدون اطلاع قبلی در هر زمانی اصلاح شود. پروژه شاخص کیفیت جهانی هوا با استفاده از تمام مهارت ها و مراقبت های معقول در انتشار محتویات این اطلاعات، تحت هیچ شرایطی شاخص کیفیت جهانی هوا تیم پروژه یا نمایندگان آن برای هر گونه از دست دادن، آسیب یا آسیب ناشی از عرضه اطلاعات مسئولیتی را قبول نمی‌کنند.



    Settings


    Language Settings:


    Temperature unit:
    Celcius